eet gezond, voel je goed

Introductie

Soms weet je niet meer wat je moet nastreven als je op de gezonde toer wilt en wat kilo's wilt kwijtraken.

Er kondigen zich steeds weer nieuwe hypes aan, zoals: eet geen brood, eet alleen nog maar kokosolie, drink geen melk en ga zo maar door. Wie of wat moet je nog geloven als het gaat om gezond eten en afvallen? Geen onderwerp is op het moment zo hot als gezonde voeding en daarbij ook het afvallen. Want dat een gezond lichaam verbonden is met een gezond gewicht dat is geen discussie. Verleidingen liggen op de loer, want wie wil er niet snel afvallen en er weinig voor moeten doen? Snel afvallen gaat vaak gepaard met snel weer in gewicht toenemen. Want we leren daarbij niet hoe we ons een gezond voedingspatroon kunnen aanleren. De keuze aan voeding is gigantisch in onze westerse wereld. Er is zoveel te koop aan heerlijk en voedzaam voedsel en we kunnen er heerlijke gerechten mee maken. Waarom zouden we dat onszelf ontzeggen terwijl het moment van eten zo belangrijk is als je er maar iets leuks van maakt?

Gedragsverandering

Een ander gedrag aanwennen wat voeding betreft, heeft tijd nodig, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je je er zoveel vitaler en gezonder bij voelt. Vaste momenten om te eten en je niet laten verleiden door tussendoortjes terwijl je er eigenlijk geen trek in hebt.

Letten op je calorieën is natuurlijk het eerste uitgangspunt, maar daar komt bij dat alle drie de voedingsgroepen ( vetten, eiwitten en koolhydraten) niet mogen ontbreken in een gezond voedingspatroon, om goed te kunnen functioneren. Maar ook letten op suiker is heel belangrijk en niet teveel verzadigde vetten. Het maken van gezonde keuzes is iets waar ik je bij kan helpen.

 

Nooit meer op dieet!

Vanuit een basis met gezonde voeding afvallen door middel van minder calorie-inname en gezondere keuzes te maken. Dat is wat ik je adviseer. Ik geef je daarbij tips, maar begeleid je ook in het maken van gezonde keuzes. Eten is zoveel meer dan voedsel tot je nemen. Het eetmoment is sociaal, een moment van rust, een genietmoment en daarom de moeite waard om er aandacht aan te besteden. Ook is het belangrijk om alternatieven aan te dragen, geen bepaalde voedingssoorten verbieden, maar alternatieven aandragen en tips geven, dat is wat mijn visie is.

Het is heel makkelijk om te zeggen dat je iets beter niet kunt eten, maar als je niet met een goed alternatief komt, wordt het lastig en moeilijk vol te houden. Verder raad ik aan om zoveel mogelijk onbewerkt voedsel te eten. Als je je maaltijd zelf bereidt, zo puur mogelijk, weet je wat de ingrediënten zijn en wat je zelf toevoegt aan het eten.  

Even voorstellen

Ik ben Miranda Pronk, moeder van twee dochters en ook voor hen vind ik het belangrijk om een goed voorbeeld te geven om gezond te eten. Uiteraard kunnen we in het weekend ook de touwtjes even laten vieren! Ik zal ook niet snel produkten in een voedingspatroon verbieden, maar help je wel om gezondere keuzes te maken, aandacht voor het eten te hebben en vooral lekker en makkelijk!

Mijn ervaring

Zelf heb ik ervaring met afvallen en ik weet hoe goed je je kunt voelen met een gezond gewicht en een daarbij behorende leefstijl. De weg er naartoe is niet altijd makkelijk, maar als je positieve begeleiding krijgt en je je beter gaat voelen, merk je dat het een heerlijk gevoel geeft dat je gezond bezig bent. Soms zijn er maar kleine veranderingen nodig voor een veel gezonder voedingspatroon, bewegen is daarbij ook belangrijk. Zelf ben ik fanatiek hardloper en houd veel van tennis en watersport. Beweging hoort bij goede zorg voor je lichaam, maar is geen middel alleen om af te vallen. Ook is het niet nodig om fanatiek te sporten als je daar niet van houdt. Een soort van beweging zoeken die bij je past is veel belangrijker.

De waardes die ik aanhang in ons traject zijn: het voedingspatroon moet makkelijk vol te houden zijn, het moet gezond en vooral lekker zijn.

 

Handig!

Vind je het moeilijk om gezonde boodschappen te doen?

Tijdens mijn consults kunnen we samen deze klus klaren en geef ik tips om snel en gezond boodschappen te doen!

Aanpak

Tijdens ons eerste gesprek luister ik naar jou. Wat is je leefstijl, wat zijn je valkuilen, wat is je dieetgeschiedenis, hoe is je gezinssituatie?

Ik wil je graag interactief begeleiden en ga bijvoorbeeld graag met je naar de supermarkt om je boodschappenlijstje te checken en tips te geven. Al je valkuilen neem ik graag met je door. Denk bijvoorbeeld aan weinig tijd, geen inspiratie, dure boodschappen, gezonde keuzes maken en het lezen en begrijpen van etiketten.

Ik vind het belangrijk dat je een voedingspatroon volgt dat zo veel mogelijk bij je past. Wat zijn jouw voorkeuren, waar houd je het meest van, waar voel jij je lekker bij? Daar speel ik zoveel mogelijk op in bij het maken van een dagmenu voor jou op maat. Een voedingspatroon moet ook zoveel mogelijk in je beschikbare tijd passen, ook het doen van boodschappen kan een belangrijke rol spelen bij het maken van keuzes in je voeding.

Ik vind jou als client belangrijk en maak daarom ook tijd voor je.  Ik ben bereikbaar en denk oplossingsgericht!

Jouw doel is het uitgangspunt en hoe is dat te bereiken? Daar kijken we samen naar in de volgende sessies. Ik werk in consulten van vijf keer. Het eerste consult is een intake, daar neem ik ruim de tijd voor. Daarna hebben we nog vier consulten en kun je nog altijd losse sessies met mij afspreken.

Recepten

Heb je weinig inspiratie voor het avondeten?

Ik app of mail je leuke, lekkere en makkelijke recepten!

Tarieven

Telefonisch kennismakingsgesprek (gratis en vrijblijvend)

Je kunt me altijd bellen voor informatie. Ik zal je dan telefonisch mijn werkwijze vertellen.

Intakegesprek en tevens 1e consult

In dit gesprek hoor ik graag wat je motivatie is om met mij een traject in te gaan. Ik vraag naar je leefstijl, beweging, eetgewoontes en wat je doel is met betrekking tot afvallen of wil je alleen maar gezonder eten? Het kan ook zijn dat je wilt aankomen.
Ik zal je ook een voedingsanamnese laten afnemen, dus vragen wat je bijvoorbeeld de dag ervoor gegeten hebt. Als de tijd het in de intake toelaat, zal ik een vetmeting bij je doen

Vervolgconsulten (4)

Afhankelijk van de tijd in het intakegesprek zal ik een vetmeting bij je doen. Op basis hiervan maak ik een voorbeeldmenu voor je. Tijdens ieder gesprek hoor graag hoe het met je gaat en waar je tegen aan loopt. Ik geef je praktische tips op maat. We gaan dieper in op buikhonger, smaakhonger en onrust, maar ook moeilijke situaties zoals verjaardagen, uit eten gaan, feestjes etc.

De overige consulten zijn coachinggesprekken, een nieuw voorbeelddagmenu (in totaal 2, op maat gemaakt) Ook zal ik vragen wat je valkuilen zijn en hoe je moeilijke momenten kunt ondervangen.

Tarieven

Serie van vijf consults: € 180,00

Vervolgsessie (45 minuten): € 40,00

Alle consults gaan op afspraak.
Kort telefonisch advies gratis.

In beweging

Maak van gezonde voeding en beweging je hobby!

Je zult zien dat je enthousiast en trots wordt!

contact

telefoon: 06 - 21 22 42 50
Feeling Food is uitsluitend geopend op afspraak

Feeling Food is aangesloten bij:

2 thoughts on “eet gezond, voel je goed

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *